Black Velvet

räknare
besöksräknare
Det sägs att det finns mest bakterier i en sån här... och den "städar" vi med - hua!
"Next to Normal!", det närmsta jag kan beskriva mig på, tänker jag när jag swischar runt med min dammsugare.
"Fasiken vad bra jag mår när jag får ha det rent och snyggt kring mig!", det kan inte hjälpas.
"Jag är nog världens bästa hushållerska!", tänker jag och fortsätter gno i takt med den höga musiken jag som strömmar ur mina högtalare.
"... det är till att ha bra självförtroende ibland", kan inte hjälpas  det heller.
För hur gammal jag än är kommer min själ vara samma, det är inget du kan ändra på.
Fast visst är det en fördel att "växa upp", det måste du väl ändå medge?
Trots att vi oftast drar upp nackdelarna, att kroppen sviker bla bla du vet.
"Att livet är som bäst när du är runt 20 och sedan bara blir sämre - det är bara en lögn!".
För varför skulle man kunna dra alla över en och samma "kam" här, när vi är så olika annars?
En av de största fördelarna för mig är att jag vågar "flirta med livet" mer.
Skämta, skratta åt mig själv och inte ta allt på blodigaste allvar.
Byter låt i datorn, fortsätter ränna runt i hela huset med dammtrasan varvat med allt annat.
Det är i alla fall vad denna superduktiga "hushållerskan" ägnar sig åt idag.
Om nu någon är intresserad. 
Dansar runt till tonerna av "Black Velvet" (Alannah Myles). 
Himla bra låt det där... tycker både jag och min "date" (dammsugaren).