... kunde jag vara den Nilla jag ville vara...

räknare
besöksräknare
Okey, erkänner... de fula Kellogs-muggarna är godast att dricka ur. När jag är ledig och ensam, har det inte så stor betydelse. "rycker i axlarna" åt petitesserna här i livet ;) 
"Ägg och bacon till frukost!", sa han och drog i mitt täcke.
Vilken underbar dag vi haft idag!
Trots att det varken är vinter, höst eller vår ute bara grått och tråkigt.
En beslutsam Malte väckte mig, det blev en lång brunch med honom.
Körde sedan till farmor så det blev lite "barnledigt" för mig.
Städade och sedan bara "chillat".
Trivs med mitt eget sällskap,en sorts självvald ensamhet.
Hög musik och ett skönt bad med bubblor i.
Ingen tid att passa och bara rå om sig själv.
Tyst och stilla kunde jag bara vara den Nilla som jag själv ville vara, just då.
Ska försöka hålla fast vid den känslan när det gråa vädret väl bestämmer sig.
Oavsett om det kommer att snöa istappar på mig i ottan när jag ska till jobbet.
Det är då, när jag sitter och fryser häcken av mig som jag ska tänka tillbaks.
Den där känslan av frihet, inte bry sig så mycket om petitesser.
Säger jag nu ja... det är inte så lätt när jag väl sitter där och fryser.
"Undrar om det är någon mer än mig som är lika knasig?,"  tänker jag och tar de överblivna baconbitarna i soffan i mitt nystädade hus.
Det är skönt att njuta av livet, även i det lilla.