"Lite på sniskan dårå!"

räknare
besöksräknare


Igår vart det julgransplundring här. Är rätt imponerad av mig själv att jag klarade av att slänga ut granen själv, det är första gången! Att jag sedan inte fick upp den rakt därute, där själva dansen skulle äga rum är en helt annan sak. 
Skåål och go jul!
Fast å andra sidan, vem bryr sig att det är en gran som kommit "lite på sniskan" när det bara ska dansas runt den?
Den som har bra syn kan se min snea gran. Men vad LIITEN den ser ut när den är utomhus!
I skrivande stund har vi en slö-lördag. Kollar på youtube-klipp med Beatles på Maltes begäran. Han säger:
"Mamma, han som sjunger nu tycker jag är väldigt lik mr Bean!" 
Jaha, tänker jag och kollar. Provar med att lägga huvudet på sne och kisa men nä, kan verkligen inte se någon helst likhet mellan han och Paul Mcarty! 
Medan jag frenetiskt försöker finna någon likhet (det ska väl vara håret då), ber han mig att få se:
"... den där videon där de är på en väldigt grön gräsmatta som ser väldig saftig ut!"
Inte lätt att förstå sig på vad de små menar alltid.
Hur som helst... passar på att summera julgransplundringen då menar de ylar ut låten genom högtalarna. Den gick bra, började med att:

  1. Venus (katten) steg rakt i tårtan och sedan lugnt spatserade runt i hela huset. Därav små grädd-tassar lite överallt. 
  2. vi knappt rådde runt vår stora gran, vilket i sin tur gjorde att vi var tvugna att ducka för allehanda grenar (läs stickiga)
  3. "tomten" (min käre far) fanns inte på plats i växthuset, vilket gjorde att vi fick hitta på en annan lek som gick ut på att springa runt till alla träden som "viskade" kluriga frågor till barnen. Kan meddela att det inte är lätt att komma på lagom svåra såna som passar till alla.


    Det blev vår stora leksakstomte som fick skrämma vettet ur alla istället för att min pappa fick göra det.

Allt detta gjorde väl att det hela inte blev riktigt som jag tänkt men vad gör det när man har trevligt sällskap? 

Det gick fort runt vår snea gran vill jag lova
Nä, nu är det dags att laga mat. Jag står och rör i grytorna, allt medan jag glatt nynnar med till musiken. Malte:
"Men mamma då! Måste du sjunga så högt!"
Hrmpf... vet inte riktigt hur jag ska tolka det ;) 

God fortsättning iallafall, kram n
PS. Fattar inte varför denna videon inte fick lika många klick som den förra vi gjorde? Min lille Malte är ju så stolt!!! Kolla själva:
God jul gott nytt år bada nilla malte trött på julen dansa igår gick fort laga mat lyssar på låtar