To be nude...

räknare
besöksräknare

... också ett inlägg som blev liggande sedan förra lördagen dårå:
Time to go to bed
Oj... skulle gå och lägga mig när jag fastnade framför teven. Vi har haft en underbar dag idag. Först kom min kompis med hennes lille son och vi lekte, fikade och hade det allmänt trevligt. Efter det monterade jag äntligen ned "Mr Ben Rangel", ett normalstort skelett som skrämmer vettet ur stackars Malte så han inte vågar gå på toa ens själv. Nu åkte Ben ned i en låda och får bo på vinden ett tag. 
Efter det började "Superlördag" på Bolibompa där det visst går en saga gjorda av små pappersrullar som barn målat på alla möjliga (och omöjliga) sätt sänt in. Det blev att sätta sig och tillverka en som Malte också ska skicka dit. När vi skulle fundera ut vad den lilla skapelsen vi gjorde skulle heta och vad den skulle ha för egenheter så tappade vi helt enkelt upp ett bad och slog två flugor i en smäll. Vi tänkte ut både att det var en ond varelse (eftersom Ylva i programmet ville ha fler såna), hans namn och vi blev rena på kuppen. Man får va lite smart, menar jag.
Sedan blev det popcorn framför "Happy Feet" (en film med sjungande pingviner) tills vi blev så trötta av allt badande och käkande, det tog nog bara typ 5 minuter för Malte att somna.


Jag gick ned för att släcka alla tända ljus och skulle precis stänga av teven då jag fastnade.
Nudister! 
Hoppla!
Det var ett gäng, både gamla och unga som visade hur det är gå omkring spritt språngande naken. Först blev jag lite chockad men efter ett tag så, tro det eller ej, tänkte jag inte ens på det!
Haha och näpp, det är INTE min rumpa!! Men det gäller att ha kul, naken eller ej
                                       
Tänk vad vi är fixerade vid våra kroppar. Vi är "för smala, tjocka, fula" ja, listan skulle nog kunna bli lång. 
Jag är nöjd med min. Det har jag inte alltid varit. Som tonåring ville jag ena dagen göra brösten större och nästa dag mindre. Tur jag hade en far som satte stopp för mina galenskaper.
Jaa, det KAN bli LIITE för mycket ;) 
Har verkligen inget emot skönhetsoperationer men det ska göra nytta för personen som väljer att göra det. Det är det som är det sorgliga nuförtiden, när det är så lätt för unga tjejer att faktiskt göra, ibland stora ingrepp trots att det egentligen är nödvändigt.
Jaja, nog om den diskussionen. Den verkar vara lite infekterad så jag lämnar den. 

Nu börjar ett program "Beauty and the beast", där en supervacker kvinna som är beroende av smink och allehanda ingrepp för att hon menar att det yttre är det som är viktig, hon ska möta en killa som (ursäkta mig nu) faktiskt är riktigt ful. Han har någon sorts sjukdom som gjort att hans ansikte ser helt förvridet ut. De ska försöka övertala varandra vad livet handlar om, egentligen... Är det att se vacker ut eller kanske är det så enkelt att vi skulle behöva göra mer ROLIGA saker ihop? Ja, det kan du ju klura på. Jag vet vad jag tycker iallafall. Oavsett om du råkar vara tjock, "ful" (ps. skönheten sitter i betraktarens öga;) eller om du har en längtan att vara naken eller inte, kram kram till dig oavsett vilket. 
För min del handlar det om att ha kul med sina nära och kära. Om de nu råkar vara snygga eller söta, må så va. Jag älskar de människor som har ett vackert inre.