4 tecken varför jag blivit äldre

räknare
besöksräknare

Eh, okey. Eftersom jag i mitt förra inlägg berättade om varför jag fortfarande kan räkna mig som ung. Känner jag att det skulle sitta på sin plats med ett om vad det finns för tecken på att jag blivit äldre. Liksom för att visa en fin gest och att jag inte är rädd för att ta upp det. Lite avdramatisering angående detta, tycker jag skulle sitta fint.

Ps. lägg här märke till att jag inte skriver gammal! Det är en stor skillnad på att vara lite äldre än att vara riktigt ung. Tänker mig mer som att jag kanske är... en ung vuxen? Det låter bra. Så är det.

4 tecken på att jag blivit äldre

1.   Tycker inte alls att det är någon större skillnad på mig och mina 20-åriga, söta arbetskompisar. Vi kan sitta och fnittra och vara hur ”tonårsflickaktiga” som helst. Undra om de tycker det också?

2.   Känner att jag måste träna, för att min kropp ska hålla. För det vill jag ju. Förr räckte det bara med att sluta äta i typ två veckor. Då såg det iallafall ut som om jag var i form. 
Nu måste jag sluta äta OCH träna. Vilket jag oftast misslyckas med. I båda fallen då.
f

3.   Har alltid förr varit den yngsta i ”mamma-gänget”. Den som alla ”förlät”, för jag var så vimsig och oallmänbildad. De sa, med huvudena på sned och snäll röst: 
”Nilla?, Jamen, hon är ju så ung. Hon lär sig med åren”.

Nu har jag fått förmånen att ”börja om” med småbarnsåren. Nytt barn och ny mammagrupp. Bara en skillnad. Nu är jag äldst. Vänjer mig aldrig!

Nu går jargoneng såhär, när de talar om mig. De lägger fortfarande huvudena på sned, och säger snällt:
Jag e fortfarande en barnslig mamma
 ”Nilla? Jamen, du veet hur hon är. Det kommer, hon lär sig:”

Eh… fattar inte riktigt hur detta hänger ihop? Ekvationen? Någon?

4.   Tycker det är viktigt att tidningen jag läser till mitt morgonkaffe, är av prassligt papper. Om det ska vara någon ide att läsa den, alltså. Har fortfarande inte förlikat mig med att jag kan göra det på nätet.

… också en 5:a med då:

5.   Bara det att jag inte kunde sluta skriva om vilka tecken som finns på att jag blivit äldre, är ju ett tecken. 

När jag skulle skriva om varför jag fortfarande är ung, fick jag tänka efter en lång
stund. När däremot skulle skriva om vad för tecken det finns på att jag blivit äldre, då kunde jag knappt sluta. Fingrarna ville skriva mer. Fast jag satte stopp.

... också en 6:a då:

6. Mina barn har blivit typ runt de 20, precis som jag. Konstigt. Ekvation? Någon?

Philip o Felix som små


Philip o Felix som stora

Summan: 

4 punkter varför jag fortfarande är ung. 

6 om varför jag är äldre.

SUCK! Det är nästan dubbelt så många. 


Tycker fortfarande att det är väldigt konstigt att mina barn vuxit ikapp mig. 
Fast, å andra sidan kan jag alltid skylla på att jag inte kan lösa den ekvationen, för att jag kanske har blivit senil och jag glömt var jag la mina läsglasögon! Näääää!!! Så gammal har jag iallafall inte blivit än. 


För som sagt. Kolla bara på Carola H, Pernilla Wahlgren, Lena Ph, Jill Johnsson och alla de där andra. Det finns nog hopp för en sån som mig med.


Vill bara tillägga här, att det är faktiskt viktigt att tidningspappret prasslar till morgonkaffet. DET kommer jag aldrig att vika en tum på. 


Så det så! 


Kraaaaam, från en ung vuxen! Med betoning på ung då.