Oj.. så STOR den var;)..

räknare
besöksräknare

Min vardagssyn

Såhär roligt kan det vara att rida häst
Okey. Den som sa att man inte kan köpa lycka för pengarna, visste inte att man kan köpa en häst.

Vi brukar köpa den som finns på City Gross. Den kostar 10 kronor att rida. Då gungar den i 5 minuter.

Att det kan vara så roligt att sitta där och gunga, det kan jag inte förstå riktigt. Fast barn har ju använt dessa varuhushästar så länge jag kan minnas. Det måste ju vara lite roligt då, måste prova någon gång.


Går vi sen in i affären, kommer vi till hästavdelningen. Där finns en ännu större häst. Den är väl inte till för att någon ska sitta på den precis. Fast gud, så högt upp man kommer. Jag har provat.

Häst eller inte. Det är rogivande med djur. Nu pratar jag då om riktiga sådana. Inte uppstoppade, eller sådana gjorda i plast. Nä, stora, starka med snälla bruna ögon som tittar sådär klokt på mig.

Jag har förmånen att se hästar varje dag. Bara åsynen av dem, gör mig lugn. För det första luktar de så gott. För det andra, gör de mig så rofylld i själen. För det tredje, tror jag att de vant sig såpass vid mig nu, att de inte längre blir vettskrämda, varje gång jag visar mig för dem.  Tror faktiskt att hästar, har någon sorts sjätte sinne. Eller förresten, alla djur verkar ha det.

Som Mora Träsk sjunger:

"Jag e så ensam, på min sadel.
Jag e så ensam, på min sadel.
Jag e så ensam, på min saaadeel
Jag e så ensam, på min saaadeel...
... för jag har ingen häst!"
Japp, den är stor. Det är den;)