Jag är en "udda" tjej...

räknare
besöksräknare

"Fy, vad du är uppstudsig!", sa hon och tittade på mig med skarpa ögon.
Blev helt "paff", det är nog det minsta folk upplever mig som annars .
"Har alltid sett dig som lite annorlunda...", fortsatte hon men såg nu en skymt av leende i hennes ögonvrå. 
"Jaha, hon skojjade!", tänkte jag och brast ut i skratt.
Hon hängde på och snart fnittrade vi åt den lustiga situationen som blivit.
"...ja du är en "udda" tjej många gånger, det får jag väl medge!", sa vännen och såg leende på mig.
Det är dock inte alltid folk tycker om att jag är det... "annorlunda".
Fast det finns många som varit det och ändå sedan fått "rätt", eller hur?
Tänk bara vad folk hånade män som typ "Einsten" eller bröderna "Wright".
 - Tills de lyckades ja!
Nu jämför jag mig inte med dessa storheter alls.
Ville bara säga att det är kanske är "priset" som de som är "annorlunda" får betala ibland?
Det lustiga är att det gör lika ont varje gång jag möts med typ "förakt" eller nåt, när jag vägrar följa (enligt mig själv) "knäppa" regler.
Tur det finns såna som ser mig med vänlighet också.
"Ja, de som skrattar med mig... inte åt mig!".