Känns lite falskt, måste jag medge...

räknare
besöksräknare
Världen är så mycket mer än vad vi ser...
Han säger fina ord, där han stolt står och beklagar sorgen i teven:
"Jag har alltid stått både för jämlikhet och demokrati!".
Men han har alltid stått bakom Mandela förut... varför nu?
Svaret är enkelt.
"Vem kan inte säga så?", tänker jag.
Känns lite falsk, måste jag medge.
Det är inte vad vi säger utan vad vi faktiskt gör, hur vi lever våra liv som räknas.
"Just det förstod Mandela!".
Han var en klok och ödmjuk man och är säkert glad där i himlen nu.
Tittar leende ned på oss andra som kör runt i snöblasket.
Kan riktigt se det framför mig.
Kanske han sjunger en liten trudelutt också, för humor hade han.
"Intelligent, stark och medmänsklig!"
Det var så han levde sitt liv.
"Vad var det han såg som vi inte ser? Varför är vi så blinda?"
Tror att det han vill säga oss är:
"Vi bara människor!".
Inget annat.