"Jag kommer aldrig att erkänna att..."

räknare
besöksräknare
"Allt kan du inte ta i munnen!", säger jag.
Han mest ser ut som en liten hamster.
"Spara till huset också!", fortsätter jag.
Försöker desperat "rädda" lite genom att sno åt mig.
"Mehn... mamma! Det är ju så gott. Prova själv!", säger han.
Nästan trycker in en bit in i munnen på mig.
"Mmm", tänker jag.
"Det är gott, faktiskt godare än när de är gräddade!", fast det tänker jag aldrig erkänna. 
Alla har samlats för att göra pepparkakshus.
Vi  gör det varje år och är alltid lika uppskattat.
Brukar dock sluta med att föräldrarna sliter med husen, barnen tröttnar och leker något annat.
Pepparkakshus har vi sagt att vi ska göra varje år, redan innan denna traditionen var.
Det blev aldrig av!
Varför? Enkelt svar:
"Funderar du länge på att göra en sak - blir den ofta ogjord!".