Break Me Shake Me

räknare
besöksräknare
Här sitter jag och förbereder årets blommor.
"Break Me Shake Me!"
Idag får jag ingenting gjort, det är som om det kommit cement i baken på mig.
Regnar, snöar, är alldeles för varmt, blåsigt, vindstilla eller för lerigt.
"Va?", tänker du nog nu: "inte kan det väl vara allt det där på samma gång?".
Nä... men det är allt av lite, varje dag.
Har bestämt mig för att börja bygga på min lilla "bebiskammare" för fröerna.
Så det hinner komma upp lagom till sommaren.
Gör det varje år och det är roligt, fast lite jobbigt innan jag kommer igång.
Min vackra trädgård.
En kopp kaffe i soffan i väntan på att Malte ska kommer hem hinner jag.
Då ska vi fika och han får bli mitt råd om vilka fröer vi ska sätta.
Ibland behövs det att någon nästan handgripligen "tar tag" och ruskar om en.
"Mycket som ska göras och ingen att skicka", säger jag lugnt till Malte som ivrigt pekar på alla fröer han vill vi ska sätta.
Han tycker vi ska ha såna där jättekonstiga som äter flugor och är giftiga.
Jag är mer inne på de med vackra färger och dofter.

"Det gäller att "skynda långsamt", säger jag.
Kryssar omsorgsfullt ide vi bestämmer oss för.
Sitter sedan tysta och drömmer oss bort.
Ser för våra inre hur fantastiskt vackra de kommer att se ut, i sin fulla blom.
Nu ska vi bara så och sedan sköta om dem med kärlek och vatten.
"Det får räcka med att drömma, än så länge", säger jag...
... och tar en klunk kaffe medan Malte spelar "Skywalkers".