Trollkarlen ifrån Oz.

räknare
besöksräknare
Jag vill också stå på scen, som den teaterapa  jag är.

Kön ringlade sig  fram.
Barn med sina "bihang" som skulle på musikalen "Trollkarlen från Oz".
Farmor hade köpt biljett men blivit sjuk så det var jag som fick äran att gå med Malte.
Alla i kön hade ett leende på läpparna, det var en fröjd att se hur förväntansfulla de var.

Markoolio och "Tobbe trollkarl".
När vi sett den var det en uppspelt Malte i bilen på väg hem.
"Vem skulle du vilja vara i teatern?", frågade han.
Jag tänkte efter... de hade ju varit bra allihop:
"Lejonet kanske?", kom jag tillslut fram till.
"Nää..", svarade han och drog ut lite på svaret:
"...du är ju tjej, det går inte...".
Jag nickade och höll med.
"Fast joo, nu kom jag på det...", sa han så plötsligt att jag hoppade till:
.. det hade ju varit perfekt,då hade du inte behövt klä ut dig!"
Jag:
"Ehh... hur menar du då?"
"... Jamen du har ju hår som en man, det hade varit perfekt!"
"Ja just det!", svarade jag.
Sedan fortsatte diskussionen om vem som vad var och så vidare.
Den rekommenderas i alla fall, har du möjlighet så gå och se den.