Okey, kanske inte är så snällt men vaddår´å?

räknare
besöksräknare
Så var det det här med valet av dippsås. Vilken tycker du är godast?
"Okey, det kanske inte är så snällt men vaddår´å?"
Jag hade kvällen till ära förberett mig på att få min vilja igenom.
Bor man med bara killar, blir det lätt så att de får sina förslag genomförda.
Nu tänkte jag försöka vara lite smart, skulle använda mig av "ledarskap" .
Bara lite, så det knappt märks liksom... kunde det väl inte vara så farligt heller?
"Alla medel är bra, utom de dåliga!, säger jag nästan högt där jag sitter vid köksbordet och "smider mina planer".
En "taktisk manöver" i form av en inbjudan till dialog, är aldrig fel.
Det gäller att kunna "hantera" dem.
Först ge dom "utrymme" till deras förslag och sedan "pang" förklara jag för dem vilken "bristande flexibilitet" de har!
Deras ord verkade inte räcka till för det blev tyst en stund.
Lite surmulet gick de med på att titta på den där romantiska filmen jag ville se.
"Jippea, det gick förvånansvärt bra, måste utövas fler gånger!", tänkte jag och kände mig upprymd, fast... "du ska inte säga hej förrän du gått över bron"  och det fick jag erfara.
Nästa "fight" som stod på agendan var nämligen valet av de tre dippsåserna till chipsen.
Oj vad de var på hugget må du tro, snabbt som ögat snodde en av dem till sig påsen och sa:
"Den här blir bra, eller hur? .... Ja, ser ut att bli tre mot en!".
Alla andra utom jag nickade frenetiskt och jag drog en liten suck.
"Den som gapar efter mycket, mister ofta hela stycket", tänkte jag, här gällde det att vara tyst och få dem att tro att de hade "vunnit".
Vilket de i själva verket inte alls hade gjort, för det var jag.
Goda chips till filmen, glada barn och en glad mamma.
En lyckad kväll ändå, måste jag medge.