Bekänner du färg eller gror drömmar bäst i mörker?

räknare
besöksräknare
 Vågar du bekänna färg eller tror du drömmar gror bäst i mörker??
NU är det val och folk pratar inte om annat.
Fast det har slagit mig att det är inte många som faktiskt går ut och säger vad de tänker rösta på.
"Frågan är varför?".
Är det samma fenomen som att vi här i Sverige inte gärna talar om vad vi tjänar?

Nu vill jag inte tvinga folk att "bekänna färg"!
Det räcker gott och väl med att vi fått igång en diskussion.

Jag har en släkting som tillhör generationen då många var sossar.
Det fortsätter han envist vara och är trogen sitt parti.
Ibland när jag ställer en politiskt fråga, svarar han på bredaste norrländska:
"Så har det alltid varit!".
Om det är bra eller inte, låter jag vara osagt.

Fast jag har märkt hur jag själv också har ändrat mina egna åsikter genom åren.
Likt en kameolont har jag gått från den ena färgen till det andra.
Inte för att jag "vänt kappan efter vinden".
Jag tycker partierna själva ändrat sig.
Faktiskt, det verkar som det blåa blivit det nya röda och vice versa.
Det hade varit roligt att skriva ner hur jag tänkt i mina tidigare val.

Jag får väl medge att jag tillhör den "fega" skaran som inte heller basunerar ut vad jag vill.
Det är kanske så att:

"Drömmar gror bäst i mörker...", tänker jag och jag släpper ned kuvertet i valbåset.