Vill du vara lyckligt ovetande, får du vara det!

räknare
besöksräknare

Jag är en så´n där som "pratar" med mina växter.
Fast det kommer jag aldrig att erkänna (trot´s att jag gjorde det ändå nu;))
Sitter ute och luften känns sval och skön.
Framför mig står dagens skörd av mina älskade Rosenskäror.
Hösten  menar allvar med att komma nu, trots det vill mina blommor inte dö.

De bara fortsätter blomma och göra små frökapslar. 
"Du verkar totalt ovetande om det lille vän!",tänker jag.
 Ser med på dem lite vemodig blick .

Jag har inte mage att berätta för dem.
"Det kommer jag inte heller erkänna!", säger jag högt.
Blomman verkar totalt ovetande om vad jag pratar om.
Ser ut som hon öppen och vacker tittar tillbaks, lite frågande.

"Vill du vara lyckligt ovetande, får du vara det!", säger jag.
Sjunger en liten trudelutt för henne istället.