Va tusan, jag är arg och jag bryr mig inte om vem som får höra det!

räknare
besöksräknare

"Förlorar du respekten för den du känner väl?.
När du lär känna någon, blir du ofta snabbt både ovårdad och lite "lat".

Tänk efter, när du precis träffat din tjej/kille:
"Gjorde du inte allt  för att imponera?".

Jag menar inte på nå´t ytligt sätt, utan som människa.
Du klädde dig noggrant, valde dina kläder med omsorg.
Log och visade upp dig själv så positivt du bara kunde.
"Är du likadan idag?".
Slår vad om att du är mer "vanemännsika" nu,en så´n som sitter och fiser i soffan?
Det är säkert ett naturligt och mänskligt drag, vi börjar koppa av när vi känner oss säkra.
Vi vill ju inte uppträda i strålkastarljuset alltid, eller hur?

Fast... allt eftersom kan det krävas mindre och mindre av oss själva.
Du kan plocka fram ditt "bättre" jag när dina grannar kommer på besök.
Men... du kanske visar en helt annan sida bakom stängda dörrar?

"Va tusan, jag är arg och jag bryr mig inte om vem som får höra det!".

Det, mina vänner... är den förbluffande ironin i det hela.
Har jag inte rätt, så säg?