Mamma... jag är kissnödig!

räknare
besöksräknare

Luften är klar och krispig och den soliga höstdagen är så vacker som den bara kan bli. Det finns bara två sätt du kan välja att tycka om just hösten. Antingen tycker du om den eller inte sedan finns det grader av allt från depression till riktig lycka över att den äntligen är här.
Förr gillade jag den inte alls. Då kände jag det som om allt bara tog slut, den härliga sommaren då jag kunde springa barfota överallt. Slapp alla overaller till barnen som ska krängas på och av, för det verkar som den där frasen:
"Mamma... jag är kissnödig!", alltid kommer precis när man svettig och andfådd lyckats dra upp sista dragkedjan på barnet. 


Innan såg jag hösten som en enda lång transportsträcka till december då nästa roliga aktiviteter, uppvisningar, lussefiranden och adventsfikorna äntligen kunde komma.
Jo, visst hösten kan vara väldigt stressig, skolorna börjar, lössen kommer med den och alla rutiner ska sättas igång men du får inte glömma bort vad härlig den kan vara också. Tänk, äntligen behöver du inte känna att du måste vara utomhus hela tiden för att underhålla solbrännan och det är okey att sjunka ned i soffan med ett tänt ljus på kvällen och läsa en god bok. Du behöver inte hålla på och springa ut och in med tallrikar för det ska grillas och underhållas hela natten lång. 
Tänk bara, du slipper myggen! Bara en sån sak är väl härligt att glädja sig åt?
Ja, det är en tröst att hösten är så vacker. 
Tänk på den meningen och läs den en gång till. Vad säger den dig?
Tänd ett ljus och njut av hösten vetjá.