Slasch.com

räknare
besöksräknare
Mitt i inspelningen av senaste låten.
"Skogen skulle vara tyst om inga andra fåglar sjunger än de som sjunger bäst". 
Just därför sjunger jag och det av hjärtans lust. 
Jag sjunger så jag blir hes och inte ens då slutar jag. Det känns som om alla känslor och annat skräp jag samlat på mig bara flyger ut genom munnen på mig. Har du varit med om det? 
Likadant om du träffar någon som du tycker verkligen ser dig. 
Någon du kan prata med om precis allt. Det är få förunnat och det finns människor som lever hela sina liv utan att uppleva det.
Snart ska den senaste låten från den här sångfågeln "släppas". Håller på och spela in videon till och jag ska säga dig att det är inte bara roligt. Visst är det kul för det mesta men ibland är det mycket slit. 
Som under en tagning som tog evigheter att göra. Det var ljus som skulle ställas in och smink på rätta stället. Skulle sitta på ett visst sätt då och ett annat sen. Det är också viktigt att jag förmedlar rätt känsla till tittaren.
Efter en massa timmar, minns inte hur många men det kändes som vääldigt många så blev jag så trött.  
När vi väl skulle spela in satt jag nästan och sov i soffan jag skulle vara i. De tagningarna fick vi ta om senare. 
Fast det är faktiskt riktigt roligt att titta på de som inte kom med i videon. 
En annan gång hade jag skratt-attack varje gång som det skulle ske en viss grej i viden. Tänker inte säga vad för det får du se själv sen.
Det var inget särskilt egentligen men du vet, när du tänker att nu får jag verkligen inte börja skratta, vad händer? Ja, såklart du skrattar hejdlöst, vilket jag också gjorde. Kanske kan bjuda på den tagningen någon gång framöver, vem vet. Inte nu i alla fall innan du sett videon för första gången för då förstör det hela känslan som musiken ska förmedla. 
Det är en viktig sång, det är det...