Julkadavret...

räknare
besöksräknare




Hej alla mina bloggläsare!

Nu är det dan före doppare-dan. Det har jag lite svårt att förstå. Utanför är det inte mycket snö. Tur att jag och Malte passade på när den första snön kom och ta julkort. Det brukar vi alltid göra. 

Förra året körde han och jag med bilen och stannade ute i ”inge-mans-land”. Baxade ut alla ateraljer vi hade med oss, såsom tomtekläder med tillhörande luva. Pulsade rakt in i skogen och jag placerade Malte vid en gran. Själv gick några meter bakåt och sa till honom att se glad ut och le in i kameran. Han brukar vara bra på det. Har nog fått sin mors gener där.

Nu såg han bara väldigt obekväm ut. Det ser man på bilderna också. För precis jämte honom låg ett kadaver! Huh, ja det hade jag inte sett och kunde inte alls förstå varför han var tvungen att snegla ditåt hela tiden. Inte heller varför han envisades med att se så vettskrämd ut. Fast folk som fick julkortet tyckte bara han såg gullig ut på bilden. Det var ju bra det. Och att kadavder, som nog var ett rådjur, inte syntes på bilderna.

Förresten så såg jag tre sådana tidigare idag. I vår trädgård. Ja, jag vet att folk inte vill ha dom där, fast jag tycker så synd om de stackarna på vintern. De har det ju inte lätt, kan jag bjuda dom på lite gamla äpplen eller annat gott så gör jag gärna det.

Okey, nog om pladder om ingenting. Jag visar väl bilden när Malte tittar förskräckt på kadavret. Plus att vi bjuder på julhälsningen ovan.

Malte med krystat leende...
En liten ”hade-jag-fått-ändra-lite-på-mig-själv-lista” tänker jag vara generös med också. Såhär i snart nyårstider.
1.   Vill försöka vara lite lugnare. Inte känna att allt behöver ske på en gång. Lite coolare, helt enkelt.
2.   Vill försöka leva lite nyttigare. Träna mer och sluta äta godis – helt!
3.   Vill försöka leka och umgås mer med alla mina barn. Vara en lite roligare (läs gladare) mamma.
4.   Vill försöka lära mig fokusera på det jag gör för stunden. Brukar ha lätt för det men på sista tiden har jag haft svårt för att koncentrera mig
5.   Vill försöka vara mer nöjd med mig själv och det jag åstadkommer.

Mm.. det får väl bli mina nyårslöften då. Lägg märke till att alla meningarna börjar med ”vill försöka”, med betoning på ordet ”försöka”.

Det är dock första året, någonsin som jag har något nyårslöfte. Förr om åren var mitt löfte att aldrig ha något nyårslöfte. Just därför att jag som barn såg, att de vuxna inte kunde hålla sina löften året ut ändå.

Vi får se hur det går i år då. Eller rättare sagt nästa år.