Julstök o annat bök

räknare
besöksräknare


Tillbaka till julstressen efter mitt lasarett-lugn. För det är ett annat tempo där. Maten serverad och kuddarna fluffade av de söta sköterskorna.

När jag åkte hem, såg jag plötsligt hur alla vi människor stressar. I trafien, i vardagen, på jobbet och till och med på vår fritid.

Bestämde mig för att försöka behålla det där lugnet. Det som du får när du inget annat kan göra, än att ligga där och filosofera med dig själv.

Vet du? Ojoj, vad mycket jag hann göra då. När jag inte längre satte några krav eller måsten på mig. Gjorde bara det som jag själv tyckte var roligt. 

Så, nu har jag hunnit med:

1.   Kalas på Leos Lekland


2.   Pepparkaksbygge med alla barnen i byn.


3.   Luciafirande med hembakta lussebullar och eget konkat godis, samt små söta marsipanfigurer.

4.   Julstämning i och utanför tomteverkstan i växthuset.


5.   Gjort världens största julkrubba

6.   Sist men inte minst, faktisk njutit av att bara ge min hän. Ha roligt.
Jag och mina barn


Ibland kan en händelse göra att man får sig en extra funderare. Lär sig att uppskatta saker och ting på ett litet annat sätt.