Cést pas bien! " Jag i musikvideon "Revolution".

räknare
besöksräknare
Jag i musikvideon: Revolution. Se den!:
https://www.youtube.com/watch?v=tJ7V-c2UOhw


På höga, vingliga klackar skyndar jag allt vad jag kan.
Fast den nitiska franska polisen har redan fått syn på mig.
Med snabba steg är han ikapp. 

"Jaha, lilla damen. Försöker åka fribiljett! 
Nu tar han ett stenhårt polisgrepp på mig och fortsätter:
"Cést pas bien! Det ser vi strängt på här i Frankrike!",
Han tar ett hårt tag om min handled och för mig bestämt över gatan mot hotellet.
"Åh, nä, nä, snälla herr polis, inte böter!", försöker jag på franska.

"Vem har sagt nå´t om det? , svarar han och ser förbryllad ut.
"Nej, här blir det Bistiljen på vatten och bröd för dig!".
Han ser att det faktiskt gör lite ont, där hans stora hand griper om min handled.
Tittar lite snett ned på mig och lättar på greppet.
Det då, ja precis just då förstod att det nog skulle gå vägen ändå.
Han är nämligen typen som tycker synd om flickor som kommer i knipa.

Japp... såná små historier virvlar runt i min skalle när jag ligger i min nya hängmatta.
Låter bidlerna bli vad de vill, eftersom jag har låten Revolution i öransnäckorna.

Lyssna och prova själva, det är underbart att få vara huvudrollen i din film.
Någon som vill höra fortsättningen, nä trodde väl inte det.
Då stänger jag mina blå, låter vinden gunga mig lite lätt och fantiserar vidare då.

Over ´n out. Låten: https://www.youtube.com/watch?v=tJ7V-c2UOhw