"Hallå, det pågår faktiskt ett liv här!"

räknare
besöksräknare
Resten av eftermiddagen diskuterade vi om hur Spindelmannen lyckas hålla sig kvar i sitt nät.

"Hallå, det pågår faktiskt ett liv här!", sa jag.
Solen stekte på och jag gjorde maten, samtidigt som jag lukade i landen.
"Kan någon komma och hjälpa mig hänga upp tvätten?".

Svaret blev "tyst som i graven".
Nyss hade det varit ett herrans liv.
Nu tycktes till och med katterna vara försvunna.

Satte maten på bordet och plingade med min plinga.
Den har jag inköpt då alla familjens medlemmar är lite varstans.
Låter trevligare än att gorma.

Till och med katterna verkar  fatta vad min plinga betyder, nu för tiden.
Vi satte oss i skuggan för att äta.
Det blev riktigt gemytligt runt matbordet.

"Det pågår faktiskt ett liv bland mina lego-gubbar också!", sa Malte klokt.
Jag insåg att det inte bara är tråkiga saker här i världen.

Resten av eftermiddagen blev tallrikarna kvar på bordet.
... och vi diskuterade vilt om hur Spindelmannen lyckas hålla sig kvar i sitt nät.

Ja... det är ett liv lika viktigt som alla andras.
Så det så.