Äggtoddy



räknare
besöksräknare

Idag har mamsen o pappsen varit på kort besök och drack kaffe. Jag har råkat få en förkylning. Det är inte så bra men jag har ju klarat mej från att vara sjuk i säkert ett halvår. Jag klagar inte, det får gå ändå.

När Malte kom hem gjorde vi äggtoddy. Utan sprit i då, såklart. Det är faktiskt jättegott. Särskilt om man gör det, som vi på höns som fått gå på samma mark som vi gör. Mmmm, vad vi njöt. Malte och jag. Det är säkert nyttigt också.

Satt och pysslade med lite höstlöv, som vi torkat. Det var mysigt.

Vaknade inatt av att Malte låg jämte mig och sa:

”Mamma, ska vi gosa lite?”

Då var klockan fyra på morronen. Hmm… tja, sådär värsandes gossugen är man väl inte då.

Annars har det väl inte hänt så mycket idag. Frågade Malte vad han tyckte han skulle skriva. Han sa;

”Du kan skriva att morfar har en snusdosa!”

Så nu har jag gjort det…

Kraaam n