Kanonens




räknare
besöksräknare

Idag var Malte en stund hos farmor. När han koom hem hade de med sig en stor korg med plommon. Det uppskattades mycket. Dock ej av min mage till kvällen. Lär mig aldrig, blir man hård eller lös av plommon? Ursäkta frågan.

Hösten ser jag inte som något sorgligt, då alla blommor dör. Nä, jag ser den som nått nytt. Början till allt som komma ska, nästa sommar.

Nu sitter Micke och smaskar i sig jordnötsringar och ett glas c-vitaminbrus. Undra om han tror det ena ska kompensera det andra?

Jag sitter och dricker grönt the. Liksom för att kompensera hela tillvaron.

Måste berätta en sak. Idag när Micke kom hem berättade han att det varit en förvirrad, äldre dam utanför Ica i Ingelstad. Hon pratade i ett. Rätt var det var tyckte hon att Micke skulle köra hem henne. Det visade sig att han skulle åt andra hållet, men hon hävdade bestämt att han visst kunde köra hem henne. För hon ville inte missa ett program på tv. Hon fick sitta därbak, för fram fanns barnstolen.

När han kom hem och berättade det, svarade jag;
"Jasså, du också? Igår körde jag hem henne!"

Tror hon kör samma knep på alla, där utanför Ica.

Kraaaam n