Är hon så där jämt?

räknare
besöksräknare
Vissa sidor av mig, behåller jag för mig själv. (bild från videon "Marilyn") 

"Är hon så där jämt?", hör jag dom säga. 
Först när någon kommer mig riktigt nära, (vilket är väldigt få...), jag kan slappna av och visa andra, seriösa sidor.  
Vi har alla våra rädslor.
Själv är jag rädd för att känna "stora känslor". 
Fast känner så klart dem ändå, trots att jag riskerar att bli sårad.
Är rädd för att bli lämnad. 
Trots att jag vet det är oundvikligt genom livets gång.
Rädd för "stora ord". Tycker det känns svårt att säga:
"Jag älskar dig!".
Vill inte att orden ska "missbrukas", förlorar sin kraft. 
Fast allt det där berättar jag inte för dig, utan skrattar och ler som vanligt.
Svaret på frågan "om jag är sån jämt?", blir i alla fall "nej".
Klart jag har precis samma känslor som alla andra, hela registret.
"Har bara lite svårt att visa det",säger jag... och ler;)