Står inte ut längre!

räknare
besöksräknare

"Står inte ut längre!", skrek jag.
Efter att ha försökt hålla humöret uppe timmar, "sprack" det för mig.
"Vad är det nuu då?", svarade han och tittade ärligt förvånat på mig.
Inte det minsta medveten om vad jag menade."Jamen, du klagar hela tiden!", svarade jag uppgivet:
"Stenarna är för vassa, himlen för molnig och blommorna för stora. Finns det ingen hejd?".
Tycker det är jobbigt med folk som ska klaga på allt!
Ofta är det nog ett sätt att försöka få uppmärksamhet men en negativ sådan.
Det motsatta är att det där skrytsamma beteendet en del lägger sig till med.
"Vet inte vilket som är värst egentligen, vad tycker du?"
Klart det är skillnad på att våga säga att du gjort nåt bra och att hela tiden "slå sig för bröstet".
Att behöva den sortens gillande är liksom att säga:
"Din syn på mig är viktigare än min!"
Försökte förklara hur jobbigt det är att lyssna på allt klagande för min semesterresenär och tyckte väl det gick någorlunda hem hos honom.
Kort därefter köpte vi glass, han sa:
"Åh...glassen är för kall!".