"Långa nätter..."

räknare
besöksräknare

Tränade hårt... och klarade det!
 "Långa nätter...".
I natt drömde jag.
Mannen tittade strängt och riktade geväret mot mig.
Tvingade mig att göra en svår sak.
Om jag klarat det på en utsatt dag, skulle det rädda livet på mig!
Tränade hårt, både min kropp och hjärna.
Tills jag äntligen kunde!
Vaknade dyblöt, tänkte:
"Var det jag själv, som stod med geväret riktat mot mig?".
Då hade jag gjort som jag alltid gör, för jag har lärt mig av gamla vanor:
"Går mina egna vägar".
"Upptrampade stigar",  istället för att pröva nya.
"Har aldrig gjort som dem säger, ändå har jag frågat dem om råd!".
Varför?
Jo, för att gamla vanor är svåra att bryta. "enkelt" är det...
Önskar jag visste vilken den där "utsatta" dagen är...
"... så jag hinner göra allt det jag så gärna vill!"