Svälja eller inte?

räknare
besöksräknare
Jag utspökad till nåt... ja, vet inte vad egentligen. Det var Halloween i allafall ;)
"Om du är full och har en cigg i handen... då vill du inte att mamma och pappa ska se det!", säger vännerna.
De förklarar vidare hur mycket bättre "grejen" är :
"Den är så braa! Den måste du ha!".
Står själv som ett fån och förstår ingenting!: 
"Men... sväljer vi ALLT eller?", frågar jag.
Får till svar att jag inte har "hajjat grejen" alls!
"Mehn Nilla, där hänger ingen längre!"
De yngre har svikit min gamla "apparat" och jag undrar varför?
"De andra har inte hittat denna ännu ju!"svarar vännerna nästan i kör. 
"De andra" är föräldrarna tycks jag förstå.
Själv tycker jag det verkar som om de förflyttat sig mer än 30 år bak i tiden!:
"Men formatet då? Det är ju som när mamma var ung!"fortsätter jag lite försiktigare nu, för jag har förstått att jag "klampar dem på tårna".:
"Ingen annat har det har idag!", säger jag lite bestört och stirrar på den nya "grejen" jag fått i min hand.
Det blir tyst nån sekund.
En av vännerna mumlar lite tyst:
"Ja, fast nu är det bara .
Okey, fick svar på min fråga:
"Ja, vi sväljer allt!"
Det är "Insta" som gäller. "Fejjan" är helt ute... så är det bara!".

Ps. Du kanske får läsa om texten, när du fått reda på vad det handlar om. För att "hajja grejen", som mina vänner säger ;)