"Damn - I wisch I was your lover!" el "Om jag vore du... hade jag fått nog nu!"

räknare
besöksräknare
"Damn - I wisch I was your lover!"
Vissa saker fastnar i min hjärna!
Som låten, den är hiskeligt sorglig
Blir både frustrerad och konfunderad men kan inte låta bli att tycka om den! 
"Vad är det som gör att en del låtar är såna? Texten, musiken... vad?"
"Vill också kunna göra sådana låtar ju!"
Flickan i texten vill så gärna men (som jag tolkar) vågar inte.
Blir hans "mamma" i stället,  lyssnar och ser att han inte ler "på riktigt". 
Förstår hur illa han blir behandlad. Hon får bilder hur han har sex med sin partner .
"Det måste göra ont"!
"Det måste säga något om oss människor,  tycker du inte?"
Skulle vilja säga till den där "snubben" i låten:
"Om jag vore du... hade jag fått nog nu!"

(Ps.. men, vem är jag att säga nåt - det är nog inte samma sak när man väl är där?)