Före och efter...

räknare
besöksräknare
"Före och efter...".
Tusentals gått igenom det. Du och jag med.
"Det ska värka i bröstet ibland".
Säger vem?
När vännerna du satt och pratade med om "allt och inget" igår, känns som de pratar ett helt annat språk idag. Känner du igen känslan? 
Vem är det som är så förgjordat "dum" som har bestämt att vi ska lära vi oss mer misstagen och än av att lyckas?
"Jag är rädd för de dagarna!".
Likt ett barn slår jag med knytnävarna i bordet och skakar på huvudet. Skriker ut:
"Jag vill inte... jag vägrar!" ...fast det kommer inga ord. 
För... "det tillhör att vara människa!", har nån bestämt (Gud?).
"Fy, vad patetiskt!". Skulle ställa en enda fråga, "varför" (detta oändliga ord)?
Så, min käre Gud (om du nu finns) varför måste det få finnas? Känslan:
"... före och efter".
Den tycker jag vi tar och skippar, helt enkelt.



(Ps... ja, skrev detta efter vårt fina samtal min kära tjej-kompis. Trots din ringa ålder är du så klok... och du, vill säga dig - det går över. Lovar;)