Dina bröst är som svalor som häckar!

räknare
besöksräknare
Malte hann inte ens ta av sig pepparkaksdressen, nu är det vinter och snart jul igen.
"... Dina bröst är som svalor som häckar!".
Hört den textraden?
"Mehn! Vad betyder det? Vad har fåglar och bröst med varann att göra?" 
Ur radion strömmar låten och jag ser framför mina ögon hur såna bröst skulle se ut.
Kan  villigt erkänna att de tuttarna som kompositören målar upp:
"... liknar de typ ett vändstekt ägg... eller nåt?"
Har aldrig förstått den konstiga liknelsen, kan du lösa den gåtan för mig?
Lägger upp fötterna på bordet (fast jag vet man inte får!).
Eftersom låten handlar om fåglar, lyssnar med skarpt öga efter vilka jag kan höra.
Dricker mitt kaffe och kan minsann utse en del! 
Rätt duktig på det faktiskt.
I somras hörde jag "Talg-oxe, Gråsparv" , ja också en och annan "uggla" som hoade. 
Regnet smattrar nu rofyllt mot fönsterrutan och det grå novemberslasket är snart slut.
Tyckte mig plötsligt se en stor "örn". 
För inte alls så länge sedan hade svalorna byggt på bo i "tak-nocken", (smålänskt  uttryck?)
Nu är det vinter och snart jul igen:
"Tiden gick så snabbt, det känns som alla årstider smälter samman. Kan inte urskilja om det var igår eller idag!"

"Dina bröst är som svalor som häckar".

.