... så jag blir tyst då...

räknare
besöksräknare
"Älska mig mest när jag förtjänar det minst".
Ratad men också älskad
Har träffat på båda, säkert du med?
Försöker ibland säga hur det kan vara, fast gör mig inte förstådd.
Så jag blir tyst då...
Är den jag är, fast visar dig inte alltid vad!
Vill inte vara den som "skyller" på något.
Inte försöka förklara varför.
Så jag blir tyst då...
Om du visade mig att jag är "värd" nå´t, även när jag är lessen skulle jag bli glad. 
Fast kanske orkar jag fortfarande inte prata.
Så jag blir tyst...

Ända tills du visade mig! 
Sakta började jag lyssna.
Ovant  började jag prata.
Bara för att du lyssnade
"Det gjorde hela skillnaden". 
Ibland behöver vi en vän att hålla handen med.


(Ps... tro nu inte jag är deppig el nå´t... ville bara beskriva hur det kan vara när du är lessen och beter dig som "värst". Det är då du behöver tröst som mest. Eller hur?)