Jag sa en sak men menade nå´t annat...

räknare
besöksräknare
"Bajskorvar", marsipanpumpor och kanelbullar blev det!
Är det Halloween ska det vara läskiga grejer att äta. 
Fast det viktiga är ändå att vi är tillsammans när vi gör det.
Det var skönt att kladda ned sina händer i "bajskorvs-degen" (som bestod av chockladbollsdeg).
Malte gjorde tre "perfekta" korvar, (som han själv tyckte, hur nu en sådan kan vara "perfekt")?
Sen åt han upp dem... och jag fick göra resten!
Leva med barn är roligt, särskilt när de gör så man "hittar tillbaks" till den "riktiga" verkligheten. Den som faktiskt betyder något. Jobb och andra saker är bara ett sidospår som får ta alldeles för mycket tid.
"Det är dags att tänka efter, hur vi vill leva... Oftare!", tänker jag där jag står med kladdiga händer. 
"Det är svårt att skilja på det där.", säger jag högt, utan att själv tänka på det. 
Det blev tyst och Malte tittar upp från teckningen han målar, med "Doris" som trogen följeslagare vid köksbordet. 
Tillslut tittade både hon och han med stora, runda ögon på mig och han sa:
"Mamma... menar du att vi ska lägga en av Doris bajskorvar bland våra choklad-bajskorvarna och sedan får vi se vem som får den? Om det går att skilja på vilken som är riktig?... Vilken bra idé!"
... det tyckte inte jag!
Det tyckte han, sa han och åt upp några "bajskorvar".
Gav en till "Doris" också:
"Hon såg så hungrig ut!"
"Doris" och Malte tänker ut roliga lekar till kalaset...