Varför inte en fotbojja?

räknare
besöksräknare
Eftersom jag är där barnen oftast också är, händer det titt som tätt att det absolut måste spelas Bolibompa på datorn. Till saken hör att vi nu för tiden bara har en dator då min kraschat.
MEN så kom mobilen! Har alltså en Android med pyttepyttepyttesmå knappar jag skulle vänja mig vid. I början förstod jag absolut ingenting!
"Hade mina fingrar plötsligt gått och blivit till jättekorvar bara över en natt eller vad var det frågan om?" 
Jag är inte den där tjejen som använder mobilen till allt. Är inte ens den som ringer med den, vilket från början var tanken med mobiler, blink blink;)  Jag använder mycket hellre den där lite större modellen som är trådlös hemma. Nä,  jag är snarare den som är svårt att få tag i. Min mobil ligger allt som oftast där jag inte hittar den och de är väl inte mitt fel, eller?. Tror att den leker kurragömme med mig mest hela tiden, blink igen dår´rå.
Sänder du ett sms till mig kan du lätt räkna med att svaret kan mycket väl komma först dagen efter eller. Om jag inte glömt den ute i regnet, för då kan jag förmodligen inte läsa det överhuvudtaget.
Detta har gjort att mina kompisar ibland kan få typ krupp på att jag inte går att nå.
Men hallå? För bara en sisådär tio år sedan hade vi inte ens mobiler! Då kunde jag lätt som en fjäder gå hemifrån och verkligen lita på att om någon ringde och inte fick svar, förstod de att jag:
1. ...antingen gjorde något annan och inte kunde nå telefonen (jo, de var inte sladdlösa på den tiden förstår du), eller 
2. ... att jag helt enkelt inte var hemma!
Ja och så var det liksom med det. Inget konstigt alls. Sura blev de då rakt inte! 
Det var tider det (med risk för att låta som min gamla mormor).  Fast visst, mycket positivt har kommit med denna lilla manick. Internet har vi och kan göra mycket jobb var vi än befinner oss. I bussen, på stan eller i ett tåg på väg någonstans.
Eftersom jag tydligen har svårt för att hålla reda på min mobil funderar jag starkt på att införskaffa en såndär "sök-manick" (vet inte vad de heter), som de har till fängelsekunderna när de har frigång. Eller varför inte en fotbojja?