Kaffe och kattmat!

räknare
besöksräknare
Jag, Felix och Philip hemma i kökssoffan (utan blixt) ...
"Ska jag äta mat på skolan innan du hämtar mig eller?"
Det är såna mess jag får av mina större barn.Av Micke får jag som mest:
"Kaffe, mjöl o kattmat"
Den yngre generationen lätt kan sitta och surfa runt med den i ena handen samtidigt som de pratar om något helt annat med mig. Där kan vi verkligen snacka om att "göra två saker samtidigt!". Tycker det är skickligt faktiskt, även om det också kan vara väldigt enerverande ibland.
Det sägs att i Sverige skickar varje person i genomsnitt 117 sms - i månaden! (DN). Det är inte lite det! 
"Kan det verkligen stämma?", tänker jag stilla där jag sitter och försöker traggla ihop något läsbart på mobilen. Nä,inte för mig kanske men för alla de där "andra". De som klarar av att messa samtidigt som de snackar med kompisarna. Jag sänder mest när jag inte orkar eller hinner prata i telefon. 
Det är bara det att den äldre generationen, som mina föräldrar  som inte verkar ha hängt med det minsta i den här utvecklingen. 
Sänder jag ett mess till mamma, typ:
"Vi kan ses vid 4 istl, hinner inte prata nu!"
Gissa vad som händer då? Jo, då RINGER!!
"Hej! Du messade?"
Jaja, ler lite åt det där men så är det faktiskt.
Fast jag ska inte säga att jag är bättre jag. I helgen skulle vi fira Felix som fyllt år. Alla messade alla om när, var och hur. Ja, till alla utom själv födelsedagsbarnet självt! Så när jag typ en halvtimme innan alla skulle strömma in ser ett litet mess från honom där han skriver:
"Hur blir det ikväll? Någon som kan hämta upp mig?" Ja, då var det ju bara att snabbt som ögat messa Philip att i sin tur messa lillebror (födelsedagsbarnet) att han hämtar på vägen hit. Ibland är det bra det där med mess, ibland inte...
Kram n
BTW, visste du att det allra första sms:et sändes för 20 år sedan? Det är inte så värst länge sedan egentligen. Då sändes det från en dator till en mobil och meddelandet var "merry christmas" (DN).