Känner mig lite... skamsen.

räknare
besöksräknare
Känner mig lite... skamsen över det.
"Avklippta fingrar" med "draksnor" (korvar och grönt potatismos) är färdiga. Det är roligt med  kalas.. innan! Det är förberedelserna jag tycker om, själva kalaset kan jag skippa. Lite krasst sagt... nä, gillar att leka med barnen också, det gör jag.
Donar med spindelväven till dukningen och säger:
"Jag vet! Gör en spök-runda till barnen!", tyckte själv det var en jättebra idé.
Malte, med vuxen min:
"Vi ska väl inte skrämma barnen? På kalas ska man ha roligt,det är väl det som är meningen?"
Känner mig lite ...skamsen över att jag tycker det är så hiskeligt roligt att "skrämma" små barn. Inte så de blir vettskrämda, nä lite så där "lagom"... bara. 
Fortsätter lite försiktigt:
"... Bara lite grand?..."
Fick rappt svar:
"Nä!".
Efter övertalningsarbetet svarar han tillslut:
"... Okey då... Vår fågelskrämma vill träffa barnen också. Han måste ju få ha lite roligt, han med!"
Det är bra att barn är snälla, det är det ju.